14 Şubat 2012 Salı

Aşk ve ...

- Asıma Hanımefendiden Hasan’a Mektup —

«Evvelâ beni sen sevdin, yalvardın, yakardın, benim aşkım âdeta senin galeyanına sönük bir cevaptı. Nihayet beni aldın. Ben zengindim. Atım, arabam vardı. Bütün bugünün gençleri beni istiyorlardı. Herkesin istediğine sen nail oldun. Mesuttun. Ben sana sadıktım. Sonra nasıl oldu, birdenbire döndün. Benden soğudun. Beni görmekten kaçtın, yine nihayet beni boşadın… Bu mektubumu alınca zannetme ki, sana yalvarıyorum. Fakat merak ediyorum! Niçin beni istemeyesin? Benim nem var? Yahut nem eksik?.. Daha bu sene Kadıköy kadınları arasındaki güzellik müsabakasında birinci geldim. Tahsilim birinci derecede… Zenginim de. O halde niçin beni istemeyesin? Benden güzelini bulsan bile, eminim ki, benden zenginini bulamayacaksın. O halde niçin, niçin beni istemeyesin?»

Asıma


Ömer Seyfettin’in aşkın doğasına şakacı bir edayla yaklaştığı, en eğlenceli hikayelerinden* biri, Asıma Hanım’ın ağzından sevdiğine yazılmış bu satırlarla başlar.
* Merak edenler için hikayenin devamı


Ömer Seyfettin, Türk Edebiyatında kısa hikaye türünün yerleşmesini ve yaygınlaşmasını sağlayan ilk edebiyatçılarımızdandır. Hikayelerinde özle okuyucu arasına özel biçimler koymaktan kaçınmış, onları gereksiz süslerle ağırlaştırmaksızın, en sade ve anlaşılır şekilde, günlük konuşma diliyle kaleme almayı yeğlemiştir. Askerlik, Yanya’daki esaret günleri ve öğretmenlik yılları, bir yazar olarak konu dağarcığının zenginleşmesine büyük etki etmiştir.

Ömer Seyfettin toplumun her kesiminden gelen ve yurdun her köşesinde yaşayan insanların başından geçenleri mizahi bir dille konu eder yazdıklarına. Öyküleri bugün de yaygın olarak okunmakta ve sevilmektedir. Pek çoğumuzun ilk kez okul sıralarında tanıştığı, Yüksek Ökçeler, Falaka, Diyet, Bomba ve Perili Köşk bu öykülerin en çok bilinenleridir.

Ömer Seyfettin’in ilk baskısı uzun süre önce tükenmiş olan Balkan Harbi Hatıraları, Dün Bugün Yarın kitapevi tarafından geçtiğimiz günlerde yeniden basıldı. Yazarın, 1 milyon 300 bin kişiyi yuva bildiği topraklardan kopup, göç etmeye zorlayan 1. Balkan Harbi savaşı sırasında başından geçenleri aktardığı günlükleri, yakın tarihimizle ilgilenen herkes için ilginç gözlemlere yer vermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder